Zdrowe jedzenie w garści

Kategorie dieta,fitness
dieta

Na całym świecie trwa moda na odchudzanie, zdrowy styl życia i fitness. Gabinety dietetyczne przeżywają prawdziwe oblężenie a my postanowiliśmy ułatwić wam sprawę. Zdrowe jedzenie jest prostsze, niż się wydaje, nawet bez pomocy dietetyka. Dla chętnych do zrzucenia letnich kilogramów przygotowaliśmy krótki poradnik traktujący o tym, ile należy jeść, żeby było zdrowo i „w sam raz”.

Do określenia odpowiedniej porcji jedzenia na posiłek, potrzebujesz jedynie własnej dłoni. W odpowiednim ułożeniu będzie twoją miarką.  OTWARTA DŁOŃ – WARZYWA</strong> Porcję warzyw można obliczyć rozwierając wszystkie palce u dłoni.

 

PIĘŚĆ – OWOCE I ZIARNA

Czyli wszystkie owoce, pieczywo, zboża i ziarna (ryż, różne rodzaje kaszy) powinny być wielkości zaciśniętej pięści lub piłki tenisowej.

 KCIUK – TŁUSZCZE

Tłuszcze takie jak ser nie powinny objętością przekraczać wystawionego w górę kciuka. Wyjątkiem są orzechy, których porcja to 2 łyżki stołowe.

 

Czyli ryby, drób, czerwone mięso i tofu. Po złączeniu wszystkich palców dłoni razem, powstaje łódka. Porcja białka powinna mieścić się na twojej dłoni złożonej w taką właśnie łódkę.

Aby zdrowo jeść i dobrze się czuć wystarczy stosować się do kilku przydatnych porad.

Całą dietę możesz mieć jak na dłoni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *