Fit, nie fast: pomysły na zdrowy lunchbox do pracy

Kategorie dieta

Lukrowana drożdżówka, zupka z kubka albo kebab z pobliskiego fast foodu zjedzony w przerwie na lunch zaspokoją Twój głód na chwilę, ale w biodrach pozostaną na dobre.

Znacznie smaczniejszą i zdrowszą alternatywą są przekąski przygotowane w domu, których smakiem możesz rozkoszować się w pracy. Przedstawiany kilka pomysłów na pyszny lunch do pracy, które dostarczą Ci energii i będą łaskawe dla sylwetki.

Lunch do pracy: Cieciorka, pomidory i feta

Błyskawiczna i smaczna sałatka dostarczy ci węglowodanów, białka i witamin niezbędnych na cały aktywny dzień. Do jej przygotowania potrzebujesz około pół puszki ciecierzycy (bez zalewy), pomidorków koktajlowych i fety pokruszonej w duże kawałki – użyj ich tyle, ile lubisz. Połącz składniki w pojemniku ze szczyptą soli i pieprzu, a następnie skrop łyżką soku z cytryny, dwiema łyżkami oliwy z oliwek i posyp garścią oregano. Sałatkę możesz łatwo zapakować do pojemnika i jeść na zimno, solo lub z pieczywem – jest świetna w obu wersjach.

 

Lunch do pracy: Awokado w doborowym towarzystwie

Do prawidłowego funkcjonowania potrzebujemy również tłuszczów omega-3 i omega-6, obecnych między innymi w morskich rybach, ale też w maślanym awokado. Pod tym względem nasz lunch jest kompleksowy, bo zawiera zarówno wspomniany owoc, jak i kawałki wędzonego łososia, które połączyliśmy z rukolą, zielonym ogórkiem, dressingiem i odrobiną sezamu. Przygotowanie jest bardzo proste: do miski wsyp rukolę, zielonego ogórka ze skórą pokrojonego w plasterki (wystarczy pół), porcję łososia w mniejszych kawałkach oraz plastry awokado skropione sokiem z cytryny, dzięki czemu nie ściemnieją. Na suchej patelni upraż łyżkę sezamu i odłóż na bok. Do mniejszej miseczki wyciśnij sok z 1 limonki, dodaj około 50 ml oliwy z oliwek, szczyptę soli oraz szczyptę uprażonego sezamu i połącz trzepaczką, aż dressing stanie się gładki. Składniki sałatki posyp resztą sezamu i zalej sosem. Pamiętaj, że dressingi na oliwie rozmiękczają warzywa, które przez to przestają być chrupkie, więc lepiej zabierz sos ze sobą w mniejszym, osobnym pojemniczku i polej nim sałatkę tuż przed jedzeniem.

Lunch do pracy: Cezar na kanapce

Pieczywo to ważny składnik zdrowej i zbilansowanej diety, więc warto przeprosić się z kanapką i na lunch przygotować ją w wersji de luxe. Nasza propozycja to chlebowa wersja sałatki cezar, złożona z dodatków oraz sosu. By go przyrządzić, potrzebujesz dwóch łyżek majonezu light, łyżki parmezanu, dwóch łyżek soku z cytryny i odrobiny sosu Worcestershire. Po połączeniu uzyskasz pyszny, kremowy sos, który wystarczy na kilka porcji. Do kanapki przygotuj dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa, kilka listków sałaty rzymskiej oraz 3-4 plastry cienko krojonej, drobiowej szynki i połącz je z sosem w sposób, który lubisz – możesz posmarować nim chleb zamiast masła lub położyć na szynce, między listkami sałaty. Jeśli przygotowujesz lunch wieczorem, nałóż sos na mięso lub sałatę rano – jeśli kromki nim nasiąkną, staną się gąbczaste.

 

Top 5 pomysłów na lunch do pracy

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *